dinsdag 20 augustus 2019

Wandelen met Wik: zomerwandeling vanuit Nieuwehorne

zaterdag 17 augustus 2019

Het leuke van WIK (willen is kunnen, wandelvereniging uit Drachten) is dat ze ook in de periode na de Nijmeegse vierdaagse en midden in de zomer wandelingen uitzetten. Aan de opkomst te zien was het de moeite waard want er waren veel wandelaars! Ik heb niet gevraagd hoeveel deelnemers er waren, maar het waren er voor zo'n midzomer weekend veel vonden wij.
Zoals altijd goed gepijld en met zelfs voor de 15 kilometer 2 pauzes, één in het dorpshuis van Jonkerslân en nog een tweede in het dorpshuis van Bontebok.
Wij wandelden 15 kilometer. Ik fiets nog wel eens naar mijn werk in Heerenveen en kwam over bekende paden maar ook weer onbekend. Tijdens dit soort wandelingen roepen we regelmatig: 'nog nooit geweest!' Zus en zwager wandelden 20 kilometer en vonden het wat te veel mais, lelies en boerenland. Maar goed, dat is nou een keer zo in deze contreien. Hoewel ik de lelies ook niet zo graag zie, er wordt erg veel bestrijdingsmiddel op gebruikt, daarom mag er ook niet tot de sloot geplant worden, er zit wel 3 meter tussen volgens mij. En ik meende op een gegeven moment ook dat ik de chemie rook. Maar goed. Verder niets dan lof en de vereniging kan niets aan de lelies doen natuurlijk.
In het begin even een klein miezerbuitje, verder droog hoewel de voorspel niet gunstig was.
De trap omhoog naar het afstempelen in de voetbalkantine was nog even pittig...


langs de Compagnonsvaart


manshoge varens


in het dorpshuis van Jonkerslân hadden we pauze en lazen we dit mooie gedicht. 



de bramen zijn bijna rijp, hier hingen genoeg!

aan het einde van de wandeling zelfs nu en dan een beetje zon!

en wie staan daar te zwaaien voor het raam van de voetbalkantine! Zus en zwager die de 20 liepen en tegelijk met ons aankwamen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten